Kan ik ook facturen van een gezinslid ontvangen?
Ja, dit is mogelijk op twee manieren.
Enerzijds kan je jouw verbinding met nexuzhealth delen met anderen. Op deze manier komen de facturen binnen in beide Doccle-accounts.
Anderzijds kan je er ook voor kiezen om de facturen van het gezinslid enkel te ontvangen in jouw Doccle-account. Onderstaande stappen leggen je uit hoe je dit doet.
Facturen ontvangen via meerdere accounts
Het gezinslid in kwestie deelt zijn/haar Doccle-verbinding met nexuzhealth met jouw Doccle-account. Je kan dit ook kiezen per factuur.
Hoe je dit doet, lees je in het Help Center van Doccle. Nadien ontvang je beiden de facturen van AZ Sint-Maarten digitaal.
Facturen gezinslid ontvangen via eigen account
Je kiest er samen voor om de facturen enkel in jouw Doccle-account te ontvangen en niet in het account van het gezinslid in kwestie. Om via jouw Doccle-account de facturen van het gezinslid te ontvangen, volg je één van onderstaande stappenplannen.
Via de QR-code op de factuur
- Scan de QR-code op de voorzijde van de factuur van het gezinslid in kwestie.
- Log in op jouw eigen Doccle-account of maak er een aan. Dit doe je met je eigen contactgegevens.
- De verbinding met het patiëntendossier van het gezinslid in kwestie is nu in orde. Je ontvangt voortaan zijn/haar facturen digitaal.
Via de persoonlijke codes op de factuur
- Surf naar www.doccle.be en maak een account aan. Heb je al een account? Dan log je hierop in.
- Ga naar het menu ‘verbindingen’ en klik op ‘nieuwe verbindingen toevoegen’.
- Zoek hier naar nexuzhealth en klik op ‘verbinden’.
- Verbind met nexuzhealth door de twee persoonlijke codes van het gezinslid in kwestie in te vullen. Dit zijn het identificatienummer en de toegangscode die je terugvindt op de voorzijde van de factuur.
- Je ontvangt voortaan de facturen van het gezinslid digitaal via je eigen Doccle-account.