Aanvullende hospitalisatieverzekering
Een hospitalisatieverzekering is een aanvullende verzekering die voor jou de kosten dekt als je in het
ziekenhuis wordt opgenomen. Je kan een hospitalisatieverzekering afsluiten via je ziekenfonds of via een
privéverzekeraar.
Wat moet je doen vóór je opname?
✔️ Neem vóór je opname contact op met je verzekeraar
Vraag wat je moet doen om je opname aan te geven en of je gebruik kan maken van het derdebetalerssysteem.
✔️ Breng je verzekeringskaart of bevestigingsdocument mee
Toon je kaart of het akkoord bij je inschrijving aan de medewerker van de opnamedienst. Zo kunnen wij het nodige doen voor de administratieve afhandeling.
Wat is het derdebetalerssysteem?
Sommige hospitalisatieverzekeraars hebben een akkoord met ons ziekenhuis. In dat geval regelen wij de facturatie rechtstreeks met je verzekeraar. Je hoeft dan zelf niets voor te schieten.
Of het derdebetalerssysteem van toepassing is, hangt af van:
-
de polisvoorwaarden van je hospitalisatieverzekering
-
of je op tijd de opname hebt aangegeven bij je verzekeraar
-
of je ons op tijd de nodige documenten bezorgt
Bekijk hier het overzicht van verzekeraars met wie AZ Glorieux een derdebetalersakkoord heeft.
Wat als je niets meldt bij je opname?
Meld je geen hospitalisatieverzekering bij je inschrijving, dan kunnen wij het derdebetalerssysteem niet activeren. Je zal dan zelf de kosten moeten voorschieten en ze nadien terugvorderen bij je verzekeraar.
Twijfel je of alles in orde is?
Heb je geen bevestiging gekregen van je verzekeraar? Of weet je niet goed wat je moet doen?
Neem contact op met je verzekeraar of vraag hulp bij de opnamedienst van ons ziekenhuis.
Deze info geldt voor zowel dagopnames als langdurige verblijven.